Звіт про результати самооцінювання у Новокалинівському опорному закладі за підсумками 2021-2022 навчального року
Звіт про результати самооцінювання у Новокалинівському опорному закладі за підсумками 2021-2022навчального року.
У 2021/2022 н.р. у закладі функціонує 22 класи, у якому навчається 470 здобувачів освіти
1. Система освітнього середовища
1.1.Забезпечення комфортних умов навчання.
Територія школи чиста, охайна, озеленена шкільним садом , недоступна для несанкціонованого заїзду транспортних засобів, щоденно прибирається. Загалом територія закладу безпечна для фізичної активності учнів. Облаштований майданчик для занять спортом, футбольне поле із штучним покриттям.У закладі освіти забезпечується комфортний повітряно – температурний режим, регулярне вологе прибирання приміщення, дотримання питного режиму. Виконуються вимоги щодо режиму освітлення навчальних кабінетів, однак освітлення рекреацій та коридорів потребує додаткового освітлення. У школі є окремі туалетні кімнати для учнів початкової школи, старшої школи і педагогічних працівників. Туалетні кімнати забезпечені рідким милом, туалетним папером, паперовими рушниками, до рукомийників підведено холодну і теплу воду. Питний режим здобувачів освіти забезпечується індивідуально кожним учнем з урахуванням карантинних обмежень, зокрема через використання індивідуальних ємкостей. В ідальні облаштовано водяний фільтр. Під час опитування 84 % батьків та 90% учнів зазначили , що задоволенні освітнім середовищем закладу освіти. У закладі освіти забезпечується раціональне використання приміщень і комплектувань класів. Кількість учнів у школі не перевищує проєктну потужність. Комплектування учнів здійснюється з урахуванням площі приміщень. Простір кабінетів початкової школи організовано відповідно до вимог НУШ, у них сформовано осередки для різних видів робіт та відпочинку учнів, поверхні стін використовуються для розміщення інформаційних матеріалів, учнівських малюнків, творчих робіт. Кабінети школи облаштовані відповідним матеріально – технічним забезпеченням: персональними ком`ютерами, ноутбуками, ламінаторами, принтерами. У школі є три комп`ютерні класи. За результатами вивчення документації та анкетування з`ясовано, що у закладі освіти регулярно проводяться інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки та правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій із залученням спеціальних служб, розроблений алгоритм дій, якого дотримуються педагоги у разі нещасного випадку із учасниками освітнього процесу, що підтвердили майже всі опитані вчителі та учні. Проводяться навчання з цивільного захисту. У закладі освіти створенні умови для формування культури здорового харчування в учнів. Сервірування столів відбувається відповідно до санітарних вимог. Приміщення їдальні, столи, стільці, чисті та регулярно миються. Щоденне та перспективне меню доступне для усіх учасників навчально виховного процесу. Переважна кількість опитаних батьків зазначили, що задоволенні харчуванням їхніх дітей. Майже всі опитані учні та вчителі відмітили , що їжа у шкільній їдальні завжди смачна та корисна.
Створено умови для безпечного користування мережею Інтернет. Під час опитування учні зазначили, що у школі проводяться інформаційні заходи, щодо безпечного користування Інтернетом та попередження кібербулінгу. У школі здійснюється робота з адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу. У разі виявлення ознак дезадаптації до освітніх умов здійснюється корекційна робота. Питанням адаптації учнів 1-х і 5-х класів щорічно заслуховується на засіданні педагогічної ради. Практичний психолог та соціальний педагог застосовують різноманітні методи, які передбачають діагностику емоційного ставлення дитини до школи. Більшість опитаних батьків стверджують , що у їхніх дітей не виникали проблеми з адаптацією в закладі. Усі опитані педагогічні працівники погоджуються з тим, що у закладі освіти проводяться заходи , які допомагають їм адаптуватись до змін умов праці.
1.2.Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства .
У закладі освіти розроблено та оприлюднено на вебсайті план заходів із запобігання та протидії булінгу. Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти проходять навчання, у тому числі із залученням спеціальних служб, ознайомлюються з нормативно – правовими документами щодо виявлення та запобігання булінгу та іншого насильства, що підтвердили 100% опитаних вчителів. За результатами вивчення документації, опитування практичного психолога та учнів з`ясовано, що у закладі проводиться навчання та просвітницька робота із даного питання, також із залученням представників правоохоронних органів. Водночас, 23% батьків під час опитування зазначили, що звертались до керівництва стосовно можливого булінгу, проблема вирішувалась конструктивно, подібні ситуації не повторювались. Також 6% учнів зазначили, що були об`єктом поодиноких випадків агресії та кепкування. У переважній більшості ситуацій відчували це від однокласників та учнів школи.. 76% опитаних педагогів зазначили, що у закладі освіти реагують на звернення про випадки булінгу, 23% відповіли, що таких випадків не було. На запитання : « Звідки ти отримуєш інформацію про те, що таке булінг?» учні на перше місце поставили класного керівника та психолога. На питання : « Чи відчуваєш булінг у школі? – 75% учнів відповіли – ні, 5 % - психологічно некомфортно. На поставлене питання: « До кого б ти звернувся щодо булінгу в класі?» - 40% - до класного керівника, 40 % - до психолога. Майже всі з опитаних учнів зазначили, що їм подобається перебувати в школі. У закладі освіти розроблені Правила поведінки, спрямовані на реалізацію підходу, заснованого на дотримання етичних норм, прав і свобод людини, повазі до гідності. Правила поведінки мають декларативний характер, не націлені на позитивне сприйняття та сприймаються як заборона. Під час опитування майже всі батьки (84%) та учні зазначили, що знають правила поведінки, які функціонують у школі та дотримуються їх. Також працівниками закладу здійснюється постійний контроль за дотриманням правил поведінки здобувачами освіти. У школі регулярно здійснюється аналіз відсутності учнів на уроках та приймаються відповідні управлінські рішення. Заклад освіти співпрацює службою у справах дітей Новокалинівської міської ради. Проведено профілактичні бесіди: з учнями 3-5 класів щодо правил поведінки та безпеки в інтернеті; уроки – тренінги з учнями 7-9 класів на тему «Протидія булінгу», з учнями 9-х класів на тему «Відповідальність неповнолітніх за правопорушення.
1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання простору. У Новокалинівському опорному закладі немає учнів з особливими освітніми потребами, відповідно, відсутні інклюзивні класи.
За результатами спостереження за навчальними заняттями та освітнім середовищем школи можна зробити висновок, що у школі формується навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки учнів під час викладання окремих предметів. Разом з тим, переважно більшість опитаних учнів зазначили, що сприяють формуванню ключових компетентностей, водночас, лабораторне обладнання, наочності та мережу Інтернет – іноді. Потребами для вдосконалення процесу освітнього середовища є : покращення обладнання для бібліотеки
2. Система оцінювання здобувачів освіти
2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для учнів системи оцінювання їх результатів навчання Критерії, правила та інструментарій оцінювання результатів навчання учнів описано в змісті освітніх програм школи на 2021/2022 навчальний рік, оприлюднено на вебсайті та висвітнено на інформаційних стендах у класних кімнатах. Результати анкетування засвідчили, що 94% опитаних учнів отримують інформацію про критерії, правила і процедури оцінювання навчальних досягнень. 57% педагогічних працівників використовують критерії оцінювання , розроблені МОН України, 48% педагогічних працівників адаптують критерії МОН України до умов школи. 65% учителів інформують учнів на початку навчального року, 25 % педагогів – перед вивченням теми, 8% - пояснюють індивідуально. Згідно з результатами анкетування 78% учнів вказали, що отримують інформацію про критерії оцінювання від учителів. Критерії оцінювання запропонованих завдань визначалися і обговорювалися з учнями на відвіданих уроках. Система оцінювання у школі забезпечує інформування учнів про критерії оцінювання та їх розуміння; інформація доноситься учителями до учнів та їх батьків в усній формі, шляхом розміщення на інформаційних стендах у класах, через вебсайт закладу, батьківські та учнівські групи у соціальних мережах. Ознайомлення батьків і учнів з правилами та процедурами оцінювання завжди відбувається на початку і впродовж навчального року, педагогами підготовлено необхідні пам`ятки з порядку і правил оцінювання учнів у закладі освіти; у загальнодоступних місцях навчальних кабінетів теж оприлюднені критерії оцінювання. Відповідно до результатів анкетування педагоги застосовують різні прийоми оцінювання результатів навчання учнів: 71% учителів використовують поточне оцінювання, 25 % взаємооцінювання, 42% самооцінювання , 68% формувальне, 68% підсумкове. Як засвідчили результати анкетування учасників освітнього процесу 75% опитаних учнів та 68% їхніх батьків вважають, що педагоги школи справедливо та об`єктивно оцінюють результати навчання здобувачів освіти.
2.2. Систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного учня. У школі відбувається моніторинг якості знань учнів з усіх предметів, Моніторинг проводиться два рази за навчальний рік. Аналіз динаміки навчальних досягнень здобувачів освіти, інструментарій оцінювання педагогічної діяльності, рекомендації щодо покращення якості знань учнів та стану викладання предметів, рішення щодо їх корегування розглядалися на засіданнях педагогічних рад; наявні накази директора школи. Питання моніторингу відображено також у річному плані роботи школи. Завдяки проведенню моніторингів можна реально побачити причини недостатньої успішності учнів, рівня проведення навчальних занять педагогами та вжити заходи для їх усунення. Педагогічні працівники ознайомлюються із результатами моніторингів і обговорюють їх на засіданнях методичних об`єднань громади, займаються самоосвітою; виконують надані їм рекомендації. Адміністрація використовує інформацію про результати навчальних досягнень учнів, аналізує їх динаміку; результати аналізу розглядаються на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директору; за результатами аналізу приймаються управлінські рішення щодо їх коригування. Більшість педагогів спрямовують оцінювання результатів навчання на індивідуальний поступ учнів, надають учням час на обдумання відповіді, супроводжують її уточнювальними запитаннями, забезпечують зворотній зв'язок щодо якості виконаного завдання, відзначають досягнення учнів, підтримують в них бажання вчитись. За результатами анкетування здобувачів освіти слід зазначити, що вчителі підтримують учнів. , вірять у їхні успіхи, поважають. Учні отримують від педагогів зворотній зв`язок, щодо навчання, пояснення та аргументацію виставлених оцінок, аналіз допущених помилок, заохочення до подальшого навчання.
Учителі під час опитування повідомили, що спостерігають особистісний поступ здобувачів освіти завдяки розвитку ключових та предметних компетентностей здобувачів освіти, застосуванню прийомів зворотнього зв`язку, зацікавленістю у вивченні предмету, вмотивованістю до навчання, . Окрім того, педагогічні працівники відзначили, що під час формувального оцінювання діти більше впевнені в собі, не бояться помилитися і прагнуть досягти максимальних результатів. 61 %педагогів спостерігають особистісний поступ здобувачів освіти, формують уміння знайти алгоритм рішення завдання та користуватись інформацією й знанням у житті, створюють траєкторію особистісного поступу учня, визначають подальші навчальні дії щодо покращення досягнень.
2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у учнів відповідальності за результати свого навчання, здатності до само оцінювання. Школа сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання. Як показали результати анкетування, переважна більшість учнів 86% отримують необхідну допомогу й підтримку педагогів в навчанні через консультації, бесіди, різні форми роботи. Здобувачі освіти стверджують, що результати їхнього навчання залежать включно від їхньої праці 75%, від рівня викладання – 42%, від допомоги батьків – 50%. , від допомоги однокласників – 9% , від поблажливого ставлення учителів 10%. 3.Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти.
3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти Проаналізувавши результати спостереження за навчальними заняттями, форми зворотнього зв`ку вчителів, опитування, можна зробити висновок, педагогічні працівники планують свою професійну діяльність, використовують календарно – тематичне планування, що відповідає основній програмі закладу та враховує рекомендації МОН, орієнтуючись на власний досвід, зразки, що фахові видання, а також розробки з інтернет – сайтів і блогів, які стосуються викладання конкретного предмету. Під час навчальних занять спостерігався розвиток та формування таких компетентностей: спілкування державною мовою, навчання впродовж життя, математична грамотність, компетентності у галузі природничих наук, культурна компетентність. Учителі приділяють увагу також формуванню: ініціативності та підприємництва, спілкуванню іноземними мовами, екологічній компетентності, інформаційно – комунікаційній компетентності.
3.2. постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників Більше половини опитаних учителів поширюють власний педагогічний досвід у виступах конференцій, третина у професійних спільнотах соціальних мереж та освітніх онлайн – платформах. Водночас, близько 20% - не мають оприлюднених розробок. У закладі освіти створено умови для постійного підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників. Аналіз анкет вчителів засвідчив, що для свого професійного зростання вони обирають наступні теми: використання інформаційно – комунікаційних технологій в освіті 60 % та безпечне освітнє середовище 33%, тощо. Основними формами кваліфікації зазначають: проходження курсів на базі Львівського обласного інститут післядипломної педагогічної освіти, а також участь у вебінарах, тренінгах, майстер – класах, методичних семінарах та самоосвіту. Досягненням закладу є активна проектна діяльність, яка спрямована в основному на облаштування освітнього середовища та формування в учнів здоров`язбережувальної компетентності.
3.3. налагоджена співпраця зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти.
У закладі освіти здійснюються заходи спрямовані на налагодження співпраці між учасниками освітнього процесу, що підтверджується результатами спостереження за навчальними заняттями. Близько половини 41,8 % опитаних учнів зазначили, що їхня думка завжди і в повній мірі вислуховується і враховується вчителями під час проведення уроків, 37,3 % відмітили, що їхня думка враховується з окремих предметів. Водночас, 19% вказали, що більшість вчителів нав`язують свою думку як єдино правильну або ж їхня думка практично не враховується. У закладі освіти налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів освіти. Найефективніше вона здійснюється через індивідуальне спілкування та батьківські збори. Переважна більшість батьків стверджують, що педагоги закладу освіти забезпечують зворотній зв`язок з ними 76%, проте 4% зазначили, що не завжди можна отримати зворотній зв`язок від учителів, а то і взагалі ніколи. Батьки найчастіше розраховують на допомогу класних керівників 96% у розв`язанні проблемних ситуацій з дитиною і саме від них найбільше, а також зі шкільного сайту та соціальних мереж отримують інформацію про діяльність закладу освіти. Під час вирішення проблемних ситуацій батьки розраховують на допомогу психолога 14% , директора 24% . Створено всі умови співпраці педагогів, що підтвердили під час опитування переважна більшість учителів.
3.4. організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності Вчителі діють на засадах академічної доброчесності, що здебільшого появляється у застереженні учнів щодо списування, рідше вказуванні джерела інформації. Педагогічні працівники переважно власним прикладом демонструють учням принципи академічної доброчесності. Більшість опитаних вчителів проводять бесіди щодо дотримання академічної доброчесності 88%; дають завдання , які унеможливлюють списування- 44% . Потребою з вдосконалення педагогічної діяльності є: - Раціональне використання часу під час проведення навчальних занять окремими вчителями; - Більше уваги потребує робота педагогів у напрямку роз`яснення норм академічної доброчесті;
4. Управлінські процеси у школі.
4.1.Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності школи У школі затверджено та оприлюднено Стратегію його розвитку на 2022- 2026навчальні роки ( далі – Стратегія) спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності. Стратегія розроблена у формі проектів та враховує всі напрями діяльності у кожному проекті визначені цілі та очікувані результати. Річний план роботи школи схвалено на засіданні педагогічної ради школи. Педагогічна рада заслуховує питання передбачені у річному плані. Підведення підсумків за навчальний рік систематично слухається на засіданнях педагогічної ради. Для забезпечення якості освітньої діяльності та управлінських процесів школи розроблено і схвалено на засіданні педагогічної ради, затверджено директором та оприлюднено на вебсайті закладу. Положення про ВСЗЯО та Положення про академічну доброчесність. В Положенні передбачено самооцінювання не рідше одного разу в рік з певного напрямку , комплексне оцінювання - не рідше одного разу в п`ять років. До проведення самооцінювання залучалися класні керівники, батьки, учні, педагогічні працівники. Керівництво школи вживає заходів для створення належних умов діяльності закладу: покращує стан матеріально технічної бази, планує її розвиток. Керівництво школи вивчає стан матеріально - технічної бази, вживає відповідних заходів для створення належних умов діяльності школи.
4.2. Формування відносин довіри, дотримання етичних норм. Адміністрація школи сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їхніх батьків, педагогічних та інших працівників школи. Між керівництвом школи та педагогами налагоджена ефективна співпраця та конструктивна взаємодія, про що зазначили переважна більшість опитаних батьків. Як свідчать результати анкетування батьків, вони задоволені організацією освітнього процесу у школі 84% .
76 % батьків стверджують , що педагоги школи забезпечують зворотній зв`язок. Школа забезпечує змістовне наповнення та періодичне оновлення інформаційних ресурсів ( вебсайт, інформаційні стенди, сторінки школи в соціальних мережах ) За результатами опитування майже всі батьки віддають перевагу спілкуванню з класним керівником- 96%
4.3. Ефективність кадрової політики У школі укомплектовано кадровий склад, вакансії відсутні. Усі педагогічні працівники працюють за фахом. Для педпрацівників створено умови для їх професійного розвитку.. За результатами опитування працівники відмітили, що у школі створені умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації. В особових справах вчителів наявні сертифікати про підвищення кваліфікації. Педагогічною радою школи схвалений Порядок визначення результатів підвищення кваліфікації. На веб сайті школи оприлюднено План підвищення кваліфікації вчителів на 2022-23н. р.
4.4. Організація освітнього процесу на засадах дитиноцентризму. У школі на належному рівні створюються умови для реалізації прав і обов`язків учасників освітнього процесу. Адміністрація школи сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні питань щодо діяльності школи.. Представники органів учнівського самоврядування долучаються до заходів щодо протидії булінгу та кібербулінгу, займаються розробкою афіш та плакатів з цієї теми, вносять свої пропозиції щодо написання правил поведінки в школі тощо. На засіданні педагогічної ради розглядається результати навчальних досягнень, аналізується їх динаміка. 69 % опитаних батьків сказали, що вчителі справедливо оцінюють знання учнів.
4.5.Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності. Керівництво школи забезпечує реалізацію заходів із формування академічної доброчесності. Розроблено Положення про академічну доброчесність, яке схвалено рішенням педагогічної ради, затверджено наказом директора та розміщене на сайті школи. Згідно з результатами оцінювання, переважна більшість здобувачів освіти та педагогічні працівники проінформовані про необхідність дотримання академічної доброчесності. За результатами опитування переважна більшість учасників освітнього процесу вважають, що їх права у школі не порушуються, більшість їх пропозицій враховуються під час прийняття управлінських рішень.88% педагогів зазначили, що у закладі проводяться інформаційні та освітні заходи, спрямовані на формування негативного ставлення до корупції. 89% здобувачів освіти поінформовані про необхідність дотримання академічної доброчесності. Потреба у вдосконаленні окремих управлінських процесів: - Прийняття управлінського рішення які стосуються усіх учасників освітнього процесу з урахуванням їхніх пропозицій.