A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Ліцей м. Новий Калинів Новокалинівської міської ради
Самбірського району Львівської області

Звіт про результати моніторингового дослідження якості освітнього простору(2024р)

Відділ освіти, молоді та спортуНовокалинівської міської ради

Новокалинівський ліцей

 

 

 

Звіт

про результати моніторингового дослідження якості освітнього простору

 

 

 

 

Укладачі:

Заступниця директора з виховної роботи -   Федірко М Я.

 

                    Психолог – Коркішко Г.М.

 

                   педагог-організатор – Скальський В.Б.

 

                  вчителька інформатики – Яцімірська О.М.

 

Новий Калинів

2024

 

 

Зміст

Вступ ……………………………………………………………………..3

 

Розділ І. Стислий опис методики дослідження …………………….    7

 

Розділ ІІ. Аналіз результатів дослідження …………………………  12 

 

Висновки ………………………………………………………………..46 

 

Рекомендації………………………………………………………….....48 

 

Додатки……………………………………………………………….....50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Виховний простір – це чинник інтегрованого впливу на процес формування і розвиток особистості з метою забезпечення відчуття психологічного комфорту і сприятливих умов для самовизначення, саморозвитку і самореалізації. З огляду на це, актуальною є проблема формування освітньо-виховного середовища школи, в якому б повноцінно й гармонійно формувалася й розвивалася особистість.

Соціологічне моніторингове дослідження проведене на виконання наказу департаменту освіти і науки Львівської обласної військової адміністрації від 1.04.2024 року №02-01/01/115 «Про проведення вимірювань в електронному форматі показників якості освітнього середовища закладів загальної середньої освіти Львівської області» та наказуНовокалинівського ліцею №30-о від 10.04.2024 року «Про організацію вимірювання показників якості освітнього середовища з використанням анкет в електронному форматі». Дослідження проводиться в рамках заходів проєкту «Оцінювання якості освітнього середовища: е-інструментарій вимірювання показників» (Програма розвитку освіти Львівської області на 2021 - 2025 роки. Розділ «Загальна середня освіта». П.7).

​Завдання дослідження: оцінити відповідність освітнього середовища в Новокалинівському ліцеїхарактеристикам виховного простору, визначеним Стратегією розвитку освіти Львівщини в 2021 - 2027 роках 

Відповідно до регіонального стандарту («Стратегія розвитку освіти Львівщини в 2021 – 2027 роках») виховний простір школи має бути: 

● Безпечним: гарантуються комфортне перебування у приміщеннях школи (чисто, тепло, смачно, гарно), психологічний комфорт (радість, прийняття іншими, відчуття позитивної перспективи, відсутність булінгу, невтручання в особисте життя тощо), педагогічний захист і підтримка дітей у розв’язанні їхніх життєвих проблем. 

● Сповненим довіри: панують моральні норми, статева, релігійна і соціальна рівність (відсутні прояви дискримінації, знущань, зневажливого ставлення до іновірців, іноземців (з позиції більшості), незаможних, осіб з інвалідністю тощо), справедливість (зокрема в оцінюванні), толерантність (чи вислухають, дозволять дискутувати, не засміють, не зневажать через помилку), існує взаєморозуміння та співпраця вихованців і виховників у розв’язанні суспільно значущих і особистих життєвих проблем.

● Демократичним: гарантоване право участі (педагогів, учнів, батьків) в житті освітньої спільноти: не обмежується свобода висловлювання (чи дають слово, чи не зацитькують, чи не карають за критичні вислови); є можливості висловити власну думку щодо справ, які впливають на особисте та шкільне життя (збори, громадське обговорення документів, сайт, блог, шкільна газета, радіо, телебачення); дієво працюють органи громадського врядування (педрада, учнівське самоврядування, батьківський комітет), діти визнаються повноправними носіями прав і обов’язків, що відповідають їхньому віку, батьки – рівноправними учасниками освітнього процесу, педагоги рахуються з думкою учнів і батьків, представники учнів і батьків беруть активну участь (виступають, пропонують) у педрадах (з правом дорадчого голосу), нарадах при директорі (якщо порядок денний зачіпає їх інтереси), щорічних зборах колективу школи тощо. 

● Патріотичним (орієнтованим на формування ідентичності політичного українця): спілкування у закладі виключно українською мовою (окрім уроків та заходів, де передбачене іншомовне спілкування), поважне ставлення до державних символів України (поведінка під час виконання гімну, процедури з прапором, використання герба), вшанування героїв (історичних, талановитих, успішних, моральних авторитетів) України, рідного краю, школи (місця пам’яті, заходи), турботливе ставлення до культури і природи (акти вандалізму (відсутність/заходи протидії), знущання над тваринами (відсутність/заходи протидії), культуро- і природоохоронна діяльність), забезпечуються можливості пізнати героїчні сторінки історії  України, оглянути пам’ятки культури та природи (дослідження, експедиції, екскурсії, подорожі тощо), виявити повагу до Бога і до Людини (можливості відзначити релігійні та державні свята, розважитись), набути досвіду громадянської поведінки (волонтерство). 

● Культуротворчим (розвивальним, мотивуючим до навчання): використовуються активні та інтерактивні методи навчання (як часто і наскільки вдало практикують роботу в парі, групі, командою; організовують дискусії, дебати, пишуть творчі роботи); працюють бібліотека (як часто користуються послугами, чи задовольняє запити, чи можна попрацювати в Інтернеті), наукові гуртки, спортивні секції, мистецькі студії (чи знають, які є, чи відвідують, якою мірою задовольняє пізнавальні та/або розвиткові інтереси); проводяться змагання, турніри, олімпіади, конференції тощо (чи проводяться, чи беруть участь, чи задоволені організацією); забезпечується розвиток творчого потенціалу всіх суб’єктів виховного процесу (чи задовольняє школа пізнавальний і розвивальний інтерес; чи долучені батьки до роботи гуртків, секцій, проведення екскурсій, подорожей, експедицій, організації турнірів, олімпіад тощо; чи зацікавлені учителі в організації експедицій, екскурсій, подорожей, проведенні дебатів, змагань тощо).

● Відкритим (інклюзивним): є умови для навчання дітей з інвалідністю, пересування шкільними приміщеннями дорослих з інвалідністю (пандуси, туалети, коридори, парти; яке ставлення до учнів з інвалідністю (інших учнів, вчителів, батьків)); зі школою співпрацюють сім’ї, органи влади та самоврядування, громадськість (як часто батьки, лідери громади, громадські активісти відвідують школу; наскільки активні як учасники виховних справ; які форми роботи з батьками практикують учителі; як педколектив, дирекція реагує на ініціативи батьків, громадських активістів); є школи/громади – партнери (у яких формах партнерство, як комунікують учні; чи комунікують батьки). 

Подані у звіті результати дослідження призначені для

- відділу освіти Новокалинівської ТГ: на основі об'єктивної оцінки стану освітнього простору ліцеювизначити ефективність прийнятих в ділянці виховання управлінських рішень;

- методичної служби Новокалинівської ТГ : на підставі об’єктивних висновків про якість освітнього простору  оцінити ефективність науково-методичного супроводу процесу навчання та виховання у Новокалинівському ліцеї

- шкільної спільноти ліцею: завдяки проведеному дослідженню оцінити якість проведених виховних заходів як інструмента забезпечення корисних для виховання взаємовідносин між різними категоріями учасників навчально-виховного процесу ліцею;

​Моніторинг виховного простору як освітнього, дозволить визначити якість та ефективність організації навчання та виховання в ліцеї.

За результатами цього і наступних досліджень можна буде судити про освітній простір навчального закладу та приймати відповідні організаційні і кадрові рішення.

 

 

 

 

 

Розділ І. Стислий опис методики дослідження

 

Ключові запитання, на які відповідає звіт про виконане дослідження:

· 1. У якій мірі освітнє середовище ЗЗСО убезпечує учасників освітнього процесу від заподіяння фізичної, майнової та/або моральної шкоди (безпечний виховний простір)? 

· 2. Наскільки педагоги, батьки та учні співпрацюють і довіряють одне одному (виховний простір сповнений довіри)?

· 3. Чи відповідають взаємовідносини між учасниками освітнього процесу принципам демократії та вимогам чинного освітнього законодавства до управління ЗЗСО (демократичний виховний простір)? 

· 4. У якій мірі учні ЗНЗ залучені до виховних справ (позакласної роботи) та громадської діяльності: волонтерства, членства у формальних і неформальних дитячих об’єднаннях тощо (виховний простір патріотичний та культуротворчий)? 

· 5. Наскільки спільноти ЗЗСО відкриті для партнерства (відкритий виховний простір)? 

Для конкретизації ключових запитань використовувались наступні критерії оцінюванняосвітнього середовища як виховного простору.

Критерії оцінювання освітнього середовища як виховного простору: 

§ Відповідність організації освітнього середовища ЗЗСО вимогам безпеки (безпечний)

§ Актуальність визначених педагогами завдань освітньої програми та ефективність реалізації цих завдань (патріотичний, культуротворчий).  

§ Корисність (потрібність) запланованих і проведених шкільних виховних справ (проектів) для учнів (патріотичний, культуротворчий) 

§ Відповідність управління ЗЗСО та стилю спілкування працівників

 

 

 

Для проведення дослідження застосовувались такі методи: 

§ Анкетування учнів 4-их; 

§ Анкетування учнів8-их;

§ Анкетування учнів 10-их класів;

§ Анкетування батьків цих учнів; 

§ Анкетування педагогічних працівників школи. 

У процесі дослідження було використано такий інструментарій: 

· Анкети для учнів 4, 8, 10 класів, батьків, педагогічних працівників 

Організація дослідження

Відповідно до наказу по школі (додаток 1), опитування у формі анкетування в нашому навчальному закладі відбулося 23 квітня 2024 року, відповідальною  за проведення опитування у ліцеї було призначено    Федірко М.Я.

Дослідженню передувала попередня підготовка учнів, вчителів, батьків.  Шкільний психолог продемонстрував відеоматеріали та провів бесіду про призначення та специфіку анкетування, повідомив про те, що анкетування анонімне. Для педагогів була проведена адміністрацією нарада, а класні керівники 4 , 8, 10 класів провели відповідну роботу з батьками учнів. З метою дотримання визначеного інструкцією про організацію досліджень якості освітнього середовища ЗЗСО алгоритму дій у школі, створено фокус-групи класних керівників та учнівського самоврядування.

​23 квітня після прибуття інструктора першими розпочали анкетування учні 4 та 8 класів, а після них учні 10 класів. Частина учнів виконували дослідження з власних гаджетів. Всього в анкетуванні взяло участь 40 учнів 4-тих класів, 24учнів 8-тих та 42 десятикласники. Також покликання логін і пароль було надіслано в групи батьків учнів 4-их, 8-их та 10-их класів. Діти виконували анкету впродовж 45 хв. Вони обирали категорію учасника (4 клас; 8 клас; 10 клас), вводили відповідний логін і пароль, а потім відзначали на власний розсуд відповіді на запитання. Анкета складалася з двох частин. Виконавши першу, учні натиснули кнопку «відправити дані». Це дозволило учням отримати доступ до другої частини анкети (натиснути кнопку «Частина ІІ») та дати відповіді на наступні запитання. Завершивши анкетування, учні обов’язково натиснули кнопку «завершити анкетування» оскільки знали, що тільки за цієї умови результати анкетування будуть збережені в базі даних. По завершенні анкетування діти отримали повідомлення «Дякуємо за щирі правдиві відповіді!», що означало відповіді на питання анкети прийнято. 

Анкетування батьків (опікунів) учнів 4 –х, 8-х та 10-х класів відбувалося у той самий день, що й анкетування учнів та педагогів. В опитуванні взяло участь 19 батьків. Серед них 81,25 % становили жінки. У 25% батьків діти навчаються в 8-му класі, 68,75% батьків вказали, що їхня дитина навчається у 10-му класі.  6,25 % - батьків належать до категорії внутрішньо переміщених осіб з часу АТО/ООС. Вік батьків: до 35 років –6,25%, 36-45 років –68,75% , 46 і більше років - 25%. Батьки самі обрали час для виконання анкети. Про проведення анкетування та його організацію класні керівники учнів 4-х, 8-х та 10-х класів повідомили батьків напередодні. Класними керівниками було наголошено, що анкетування анонімне і обрані респондентами відповіді не будуть доведені до відома вчителів і дирекції. Класні керівники роз’яснили респондентам, як слід виконувати анкету. Також вони надіслали батькам відповідну інструкцію. Покликання, логін і пароль для входу в програму батьки (опікуни) учнів отримали в день проведення анкетування нашої школи вранці. Доступ до анкетбув для них відкритий до 24 год. 

Анкетування педагогічних працівників відбувалося на призначеній педраді о 15:05 (після уроків) під керівництвом інструктора та за участі директора школи. В опитуванні взяли участь23педагоги, з них 57,89% учителіз педагогічними стажем понад 20 років; 26,32% - від 11 до 20 років; 15,79% - до 10 років. Учасниками опитування були вчителі-предметники, а також інші педагогічні працівники: вихователі, шкільний бібліотекар, керівники гуртків. 73,68% учителів мають вищу кваліфікаційну категорію. 

Перед початком анкетування учителям пояснили призначення та процедуру дослідження. Інструктор наголосила, що анкетування анонімне і обрані педагогами відповіді не можуть бути доведені до відома дирекції. Вона також звернула увагу педагогів на те, що доступ до результатів дослідження є тільки у директора та керівників органів управління освітою територіальної громади і району, а результати дослідження мають бути оприлюднені у формі звіту про самооцінювання якості освітнього середовища як виховного простору. Інструктор роз’яснила педагогам, як слід виконувати анкету. Після вступного роз’яснення інструктор повідомила респондентам та написала на дошці логін і пароль для входу. Учителі працювали впродовж 60 хв: обрали категорію учасника (Педагогічні працівники), ввели відповідний логін і пароль та відзначили на власний розсуд відповіді на запитання. Анкета складалася з двох частин. Виконавши першу, педагоги натиснули кнопку «відправити дані». Це дозволило їм отримати доступ до другої частини анкети (натиснули кнопку «відправити дані». Це дозволило їм отримати доступ до другої частини анкети (натиснути кнопку «Частина ІІ») та дати відповіді на наступні запитання. Завершивши анкетування, педагоги натиснули кнопку «завершити анкетування». отримавши напис на екрані монітора (смартфона) «Дякуємо защирі правдиві відповіді.

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ ІІ. Аналіз результатів дослідження

 

Ключове питання

У якій мірі освітнє середовище ЗЗСО убезпечує учасників освітнього процесу від заподіяння фізичної, майнової та/або моральної шкоди (безпечний виховний простір)?

Теза

Заклад забезпечує достатньою мірою необхідні умови для учасників освітнього процесу.

Аргументи і факти

 Безпечним для власного фізичного, соціального і духовного розвитку заклад визнали:

▪ 25учнів 4 класів (69,44);

▪ 2 учні 8 класів(8,7%);

▪ 4 учні 10 класів(10%);

▪ 10 батьків (43,48%);

▪ … вчителів (…%). 

 

​​За результатами анкетування учнів і батьків, можна сказати, що  діти здебільшого охоче йдуть до школи. У ліцеї панують товариські стосунки міжучнями. Так, учні 4 та 8-их класів зазначають, що їму навчальному закладі подобається: 

➢ вчитися(75%,56,52%);

➢ проводити час з друзями(22,22%,69,57%).

​​Здобувачі освіти(4 класи) та батькивідзначили комфортний повітряно-тепловий  режим у навчальному закладі:

➢ у класах свіже повітря, легко думати(45%))(відповіді учнів 4-их класів);

➢ у школі(класі) взимку достатньо тепло, ніхто не мерзне(75%))(відповіді учнів 4-их класів); 

➢ класи добре освітлюються, достатньо світла для читання і письма(98%, 37,5%)(відповіді учнів 4-их класів та батьків);

➢ у класі та коридорах завжди чисто, прибрано(80,56%,75% )(відповіді учнів 4-их класів та батьків);

➢ приміщення класу, школи подобається, бо воно стимулює навчатися і перепочивати на перервах(86,11% опитаних учнів 4-их класів).

​Респонденти вважають, що температурний режим у межах норми, холодно буває зимою тільки в деяких кабінетах(73,91% опитаних учнів 8-их класів), прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, відповідають нормам, у приміщені закладу, завжди чисто та прибрано.

​У закладі освіти працює медичний працівник, який завжди присутній, проводить  регулярні медичні огляди(відповіді педагогів).

​Батьки учнів задоволені умовами харчування: «дитині завжди смакує гаряча їжа, яку готують у шкільній їдальні»- відповіді 18,75% опитаних батьків учнів. Про те, що робота їдальні, щодо організації здорового харчування у закладі освіти налагоджена на належному рівні, свідчать відповіді усіх груп респондентів.Так,  69,44% опитаних учнів 4-их класів зазначили, що їжа, яку готують в їдальні «підігріта і смачна», «переважно підігріта, доволі смачна»(25%). Під час анкетування педагогічних працівників встановлено, що майже всі опитані  педагоги вважають, що їжа  в шкільній їдальні повністю відповідає здоровому харчуванню.

​Велику увагу в закладі освіти приділяють і фізичному розвитку школярів,таквчителі ліцею вважають, що:

➢ спортивний майданчик використовується для молодших класів;

➢ спортивне обладнання використовується в приміщеннях закладу;

➢ у закладі проводять  фізкультхвилинки, руханкипід час навчальних занять, піші екскурсії, мандрівки.

Здобувачі освіти навчального закладу добре  обізнані з правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій: пожежа, повітряна тривога,більшість педагогів пройшли навчання з надання домедичної допомоги.

У навчальному закладі є безпечний доступ до мережі Інтернет,проводиться інформаційна робота з батьками  щодо безпечного користування їхніми дітьми Інтернетом (100%) (відповіді опитаних батьків), учні знають правила поводження в умовах надзвичайних ситуацій(пожежа, повітряна тривога)(75% опитаних батьків).

Позитивно відгукнулися респонденти-педагоги  про роботу шкільного психолога, який:

• здійснює психологічний супровід школярів;

• проводить психодіагностику;

• організовує та проводить тренінги для вчителів та учнів;

• займається профілактикою злочинності, залежної поведінки школярів  та шкідливих звичок.

Тому в  нашому освітньому закладі відсутні:

✓ практика паління, про що   зазначили у своїх анкетах87,5% учнів 10 класів, 73% учнів 8класів, 91,67% учнів  4 класів, 37,5% опитаних батьків учнів;

✓ вживання міцних напоїв  (відповідно 88,89% опитаних 4-ти класників, 95,65% 8-ми класників, 95% 10-ти класників, 93,75% батьків);

✓ вживання наркотиків(100%  опитаних 10класників, 100%- 8класників);

✓ крадіжки(75% опитаних учнів 4-их класів).   

Всі респонденти заявляють також і  про відсутність у навчальному закладі

➢ випадків  вандалізму(61,11% опитанихучнів 4-их класів);

➢ знущання над тваринами(100% опитанихбатьків);

➢ булінгу(72,22% опитанихучнів 4-х класів,100% батьків);

➢ розбірок між учнями(47,83% опитаних учнів 8-их класів).

 

Показник безпечності освітнього середовища в нашому навчальному закладі нижчий від очікуваного через те, що:

 

➢ частина учнів не харчуються в шкільнійїдальні(34,78% опитаних учнів 8-их класів);

➢ є невиправдані пропускиуроківстаршокласниками: 37,5%опитанихбатьків учнів;

➢ побутує лихослів’я- «досить часто»-12,5%,«рідко»-50%;(відповіді батьків) та списування,хоча і  «рідко» (56,25%), «часто»-12,5%, про щозаявили опитані батьки; 

➢ є збиткування (образи, цькування) серед учнів (16,67% ),деяких школярів ігноруютьоднокласники( не беруть  до себе в компанію)(5,56%)(відповіді учнів 4-их класів);

➢ не завжди є комфортним повітряно - тепловий режим в школі: батьки(22,5%) зазначили, що не завжди достатньо тепло в осінньо-зимовий період.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключове питання.

  У якій мірі освітнє середовище ліцеюформує  в учасниках  освітнього процесу ідентичність політичного українця? 

Теза

У навчальному закладі загаломсформований патріотичний  освітній​ простір, як виховний.

Аргументи і факти

Патріотичним простір в  навчальному освітньому закладі визнали:

▪ 21 учень4класів(58,33%);

▪ 4 учні 8 класів( 17,39%);

▪ 6 учнів 10класів(15%);

▪ 9 батьків(56,25%);

▪ …педагогічніпрацівники –…%;

 

У нашому ліцеї викладання предметів проводиться виключно українською мовою(відповіді всіх груп респондентів), учні  спілкуються  із вчителями  та   між собою державною мовою (на уроках, перервах, позаурочних заходах), всі вчителі також спілкуються виключно українською мовою.  

Учні шанобливо ставляться до державних символів України(72,5% опитаних учнів 10-их класів), в ліцеї  відсутні прояви  неповаги до державних символів України (під час виконання гімну, виносу/підняття прапора), старшокласники  вміють використовувати потрібні слова, жести при вшануванні державної символіки (відповіді учнів10-х, батьків та вчителів). 

Школярі  4-х класів(94,44%) ліцею вміють напам’ять виконувати  гімн  України, описати Прапор України(97,22%),використовувати потрібні слова,жести, стійки (стійку «струнко» при вшануванні державної символіки(прапора,герба),атакожполеглихукраїнськихгероїв(88,89%), розповісти про походження малого Герба(69,44%),пояснити чому вони цінують історичні постаті(Тараса Шевченка, Лесю Українку,Романа Шухевича,Героїв Небесної Сотні, героїв нашого часу( 88,89%).

Ліцеїсти з цікавістю постійно відвідують заходи патріотичного спрямування: екскурсії, музеї, подорожі рідним краєм (77,78% 4-ті класи), беруть активну участь у таких заходах(57,89% опитаних вчителів).Ліцеїсти відзначають що, заклад освіти сприяє пробудженню в них інтересу до історії рідного краю, України, будівничих української держави і культури свого народу(57,5%  відповідей респондентів 10 класів). 

У навчальному закладі  ведеться пропаганда  волонтерської діяльності, організовуються різнопланові волонтерські акції,зустрічі з волонтерами,захисниками Батьківщини(відповіді респондентів-вчителів), (67,5%відповіді учнів 10-тих класів).

В ліцеї щорічно проводяться різноманітні лінійки – реквієми, відкриті виховні години, позаурочні заходи вшанування пам’яті, святкування пам’ятних дат, конкурси – огляди вертепних дійств, ярмарки по збору коштів на потреби ЗСУ.Класні керівники відповідально відносяться до проведення заходів патріотичного спрямування: дбають, щоб позаурочні заходи були цікавими та змістовними, старшокласникам здебільшого подобається як в ліцеї проводяться Шевченківські дні, Різдвяні свята, вшановують пам'ять жертв Голодомору, Героїв Небесної Сотні(75% опитаних 10-ти класників).Саміліцеїсти неодноразово були ініціаторами  та організаторами проведення окремих заходів чи дійств(відповіді учнів). Траплялось, що саме завдяки урокам чи позаурочним заходам  восьмикласниківзацікавив хтось із сучасних та історичних діячів чи діячок.

Ліцеїстам ( 91,67% - опитаних  учнів 4-их класів ) дуже подобаються екскурсії, організовані класними керівниками по рідному краї. Їх підтримали у своїх відповідях і учні 10-тих класів, зазначивши,що їм теж сподобалися заходи до важливих днів і пам’ятних дат, в яких вони брали участь цього і минулого навчального року.

В освітньому закладі відсутні акти вандалізму( стверджують 92,5% опитаних 10-ти класників,вчителів).

Відсотки сформованості патріотичний виховногосередовища нижчі від очікуваного через те, що:

➢ частина батьків учнів(56,25%) відзначила незначну кількість, на їхню думку, історичних екскурсій, проведених як цього року; також батьки відзначають, що деякі заходи патріотичного спрямування були нецікавими їхнім дітям 

➢ окреміучніліцею не виявляютьбажання та зацікавленості в організаціїзаходівпатріотичногоспрямування, зустрічах з волонтерами чиіншимизапрошеними;

➢ трапляютьсяокремівипадки « випадкового»вандалізму( псуванняоб’єктівшкільного простору, насаджень, шкільного майна ) (42,5%відповідейучнів 10класів ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключовепитання

У якійміріучні ЗНЗ залучені до виховнихсправ (позакласноїроботи) та громадськоїдіяльності: волонтерства, членства у формальних інеформальнихдитячихоб’єднанняхтощо(виховнийпростіркультуротворчий)?

Теза

У нашомуліцеїкультуротворчийосвітнійпростір не сформованийповністю.

Аргументи і факти

Культуротворчимвиховнийпростірнашого ліцею визнали:

▪ 3,57% педагогів;

▪ 6,25% батьків;

▪ 41,67% учнів 4-тих класів.

 

Педагоги школи вважають, що бібліотека:

➢ здійснює інформаційний супровід освітнього процесу (пошук і добір літератури, періодичних видань)(89,47%);

➢ зберігає інформаційні ресурси закладу(відділ електронних освітніх ресурсів для загального користування)(21,05%);

➢ сприяє формуванню інформаційної компетентності;

➢ архівує матеріали про життєдіяльність закладу(офіційні акти, відео-й аудіо матеріали про проведені заходи:учнівські роботи, відео, фотографії(10,53%). 

Батьки опитаних старшокласників знають, що їхні діти:

➢ систематично беруть для читання, літературу(25%),

➢ консультуються щодо потрібної інформації(25%),

➢ використовують відділ електронних освітніх ресурсів(43,75%).

Переважно ліцеїсти  відвідують бібліотеку, щоб:

➢ отримати підручники(69,57%)(відповіді опитаних учнів 8-их класів), 

➢ беруть книги для читання(13,04%)(відповіді опитаних учнів 8 -их класів),  

➢ відвідували заходи, організовані бібліотекою(13,04%)(відповіді учні 8-их класів).

Більшість молодших школярів відзначили у своїх відповідять, що відвідували шкільні гуртки, мистецькі студії, спортивні секції (52,78% опитаних). Свої пізнавальні інтереси учні задовольняють відвідуючи також:

➢ гуртки в позашкільномунавчальномузакладі(13,04%),

➢ займаючись в музичній школі(13,04%),

➢ тренуючись в спортивній секції(8,7%)(відповіді учнів 8-тих класів).

Під час освітньогопроцесувчителіліцеюорганізовували на уроках навчальнідискусії з проблемнихпитань: 

➢ 13,04%,40% «усівчителіорганізовували і часто»(8,10 класи);

➢ 39,13% «інколиорганізовували»(8 класи);

➢ 13,04, 5%% «дехтоорганізовував і доволі часто» »(8,10 класи);

➢ 17,5% «усівчителіорганізовували, але не часто»(10-ті класи).

Учні ліцею самостійно виконують творчі роботи(твори-роздуми,есе), висловлюючи власні думки(відповіді учнів 8 ,10 класів), хоча інколи активно «користуються послугами інтернету»(10%), «це залежить від того,  скільки часу є на написання і з якого предмету»(32,5%)(10 класи).

Четвертокласники ліцею зазначили, що робота в парах і групах їх зацікавила, вони вміють комунікувати  та приймати  спільні рішення.Старшокласники серед пропонованих предметів, визначили ті,  де вони найбільше працюють в парі чи у групі:

• 60%,52,5% на іноземній мові /англійській /німецькій/французькій(8,10 класи);

• 52% на фізиці(8 класи);

• 34,78%,22,5%наукраїнській мові(8,10 класи);

• 34,78%,17,5% на технології (трудове навчання)(8,10 класи);

• 26,09%,50%  на історії(8,10 класи);

• 26,09%,17,5%на географії(8,10 класи);

• 21,74%,12,5% на основах здоров’я(8,10 класи);

• 13,04% на біології(8 класи);

• 8,7% на хімії(8 класи).

 

Здобувачі освіти нашого ліцею беруть активну участь у шкільних олімпіадах, конкурсах, виставках, змаганнях: про участь у спортивних змаганнях та учнівських наукових конференціях, конкурсах,семінарах заявили відповідно 17,39% і 4,35%опитаних 8-ми класників. Для участі учнів в олімпіадах,конкурсах, спортивних змаганнях адміністрація відбирає за встановленими правилами (ними стають переможці відбіркових етапів, що відбуваються в навчальному закладі) з врахуванням інтересів закладу(100% опитаних вчителів). 

Причини несформованості шкільногокультуротворчого-виховного простору в тому, що :

➢ Частина вчителів ліцею не практикує під час проведення уроків використання сучаснихметодів навчання: тільки невеликий відсотокучнів 10-их класі(5%)зазначили використаннявчителями  на уроках математики(алгебри ігеометрії)роботи в групах, в парах;

➢ Низька мотивація учнів до  активної участі у роботі шкільних гуртків та спортивних секцій, мистецьких студій:здобувачі освіти нашоголіцею  не єактивнимиучасникамигуртковоїдіяльностіосвітнього закладу, так відповідь про те, що у них «іншіінтереси, шкільнігуртки та секції, студії не відвідую» вибралибільшаполовинаопитанихучнів8-их класів(69,57%);

➢ недостатня робота шкільноїбібліотеки, як осередкупізнавальних та інтелектуальнихінтересівучнів:школярі не користуються в повнійміріпослугамишкільної:більшістьучнів зпослугбібліотекикористаютьлишеотриманнямпідручників (відповідіучнівліцею).

 

 

Ключове запитання:

Наскільки педагоги, батьки та учні співпрацюють і довіряють одне одному (виховний простір сповнений довіри)?

Теза

У ліцеї станом на сьогодні не повністю сформований простір, сповнений довіри.

Аргументи та факти: 

Довіряють педагогічним працівникам, підтверджуючи, що в школі існує взаєморозуміння та співпраця між вихованцями і педагогами в розв’язанні суспільно значущих та особистих життєвих проблем: 

▪ 20 учнів 4 класів( 55,56%);

▪ 2учні8класів (8,7%);

▪ 1 учень 10 класів(2,5%);

▪ 1 батько/матиучнів (6,25%); 

▪ …педагогів…%. 

​Повсякденні взаємини між учасниками освітнього процесу в нашому ліцеї є товариськими, довірливими, - повідомляють батьки опитаних учнівТакими є і відносини між педагогічними працівниками - «товариськими і довірливими» – (57,89%), педагоги і дирекція разом вирішують проблеми, довіряють одне одному(100% опитаних вчителів).Педагоги з учнями приязні та доброзичливі, ставляться до них з повагою, без образ і принижень, підтримують, коли щось не вдається, школярі звертаються до вчителів коли відчувають труднощі у навчанні та у виконанні завдань . Педагоги допомагають учням у вивченні теми:«заохочують запитувати і пояснюють незрозуміле»(50% 10-і класи).

У школі, (за обраними відповідями батьків 62,5%) між учасниками навчально-виховного процесу: батьками, однокласниками, учнями і педагогами, педагогами і батьками, дирекцією та батьками склалися товариські і довірливі взаємини. Про те, що батьки довіряють вчителям, ствердно відповіли 30,43% учнів8-их класів, 22,5% учнів10-их класів.

​Четвертокласники з довірою ставляться до:

➢ директора школи і йогозаступників;

➢ класного керівника (16,67%);

➢ усіхвчителів, якіїхнавчали та навчають (55,56%);

➢ шкільногопсихолога(5,56%).

Всіздобувачіосвітинашого закладу перебувають у добрихстосункахміж собою (75%),дружать один з одними (55,55%), толерантно ставляться до помилоксвоїходнокласників на уроках, - так стверджують 4-тикласники. Завідповідямипедагогівшколи у закладівідсутнівипадкисексизму, порушення прав на свободу віросповідання, дискримінація за расовоючиетнічноюознакою, дирекціяліцеюзхапобігаєконіфліктам, бовідслідковуєнавчальнийпроцес(36,84% опитанихпедагогів).

Старшокласники (8-мі класи) зазначають, що: люблять проводити час з шкільними друзями (9,57%);у класах немає бійок між учнями (47,83%),але є випадки, коли над деякими учнями насміхаються (4,35%).

Учні 8-их класів найбільше довіряють:

➢ класномукерівникові (26,09%); 

➢ декільком вчителям (34,78%); 

➢ керівникамшколи (21,74%);

➢ багатьом учителям(26,09%);

➢ шкільному психологу(17,39%).

Учнів 10 класів довіряють:

➢ класномукерівникові (32,5%); 

➢ декількомвчителям (17,5%); 

➢ керівникамшколи (15%);

➢ багатьомучителям(10%);

➢ шкільномупсихологу(2,5%).

В школі діє прозора система оцінювання, як зазначили батьки (44,02%), вчителі завжди пояснюють, чому поставили ту чи іншу оцінку.Минулого та цього навчального року педагоги навчального закладу: справедливо оцінювали учнів 91,67% (відповіді 4-их класів):«так, усі вчителі оцінюють справедливо» - 56,52% (відповіді 8-их класів); «так, усі вчителі оцінюють справедливо» - 72,5% (відповіді 10-их класів). Хоча частина учнів (39,13% учнів 8-их класів,8,33% 4-их класів та 12,5% учнів 10-их класів) вказують на те, що оцінювання виконаних ними завдань все-таки інколи неєсправедливим. 

У нашому закладі освіти немає дискримінації за статевою ознакою, расовою або етнічними ознаками, відсутній мобінг (психологічний тиск), наклепи та лицемірство (відповіді батьків). Між педагогами і батьками склалися довірливі взаємини, вони разом вирішують проблеми, довіряють один одному (62,5% відповіді респондентів-батьків).За словами батьків, їхні діти часто спілкуються як між собою, тягнуться до дітей-однокласників з особливими освітніми потребами (18,75% батьків) або ставляться до них неупереджено – так, як і до інших школярів (43,75% батьків,65% учнів 10-их класів,52,17% 8-их класів), ставляться «із зацікавленістю та бажанням спілкуватися» (10% 10-тикласників ).Навчальний заклад вивчає думку учнів про умови навчання таякість викладання (78,8% - батьки),  взаємини учнів зі своїми педагогами(100% опитаних вчителів).

Вчителі з повагою відносяться до своїх учнів.Так, всі батьки (100%) зазначили у своїх відповідях, що не знають випадків неповаги та зневажливого ставлення вчителів до учнів.В складних ситуаціях школярі розраховують на підтримку і розуміння шкільного психолога (65% опитаних 10-тикласників),на допомогу своїх вчителів, які «завжди заохочують запитувати і пояснюють незрозумілі теми» (65,22% опитаних 8-тикласників).

Показник довіри в навчальному закладі нижчий від очікуваного внаслідок: 

➢ тискувчителів, класнихкерівників на учнівський актив (нав’язуваннявиховнихзаходів(27,5% опитанихучнів 10-их класів).Старшокласникистверджують, що не обговорюють «планіввиховноїроботи», йогоскладає сам класнийкерівник; 

➢ створення умов, якіспричинюютьдискомфортнеперебуванняокремихучнів у школі:частина4-тикласників – це16,67% опитаних (з них 4хлопці та 2дівчат) стверджує, що у класі є учні, над якимизбиткуються, ображають, а 11,11% не захотіливідповідати на цезапитання

➢ частинаучнів (39,13% учнів 8-их класівта8,33% 4-их класів)та 57,5% батьківвказують на те, щооцінювання в навчальномузакладі не завжди  є справедливим. 

 

 

 

 

 

 

 

Ключове питання

Чи відповідають взаємовідносини між учасниками освітнього процесу принципам демократії та вимогам чинного освітнього законодавства до управління ЗЗСО (демократичний виховний простір)? 

Теза

Восвітньому закладі  виховний простір є  не достатньо демократичним.

Аргументи і факти

Вважають, що в школі демократичний виховний простір:

▪ 1 учень 4 класів(2,78%);

▪ 3учні 8 класів (3,04%); 

▪ 5 учнів 10 класів (12,5% );

▪ … % вчителів

У навчальному закладі захищені права і свободи зокрема ті, що визначені у статуті(60%), хоча частина учнів 10 класів зазначають, що буває, що окремі права потрібно відстоювати(40%).Батьки учнів зазначають, що їм не відомі факти  неповаги та приниження їхніх дітей з боку вчителів ліцею(87,5%),також у закладі освіти відсутні дискримінація за статевою ознакою, расовими та етнічними признаками (100%), психологічний тиск педагогів на батьків (100%), цькування батьками педагогів (93,75%),наклепи (93,75%), лицемірство, вимагання педагогами хабарів, порушення права учнів на свободу совісті та віросповідання (100%)(відповіді батьків).

Педагоги та дирекція разом вирішують проблеми, які виникають у шкільній спільноті, дирекція, відслідковуючи навчальний процес, запобігає конфліктам(36,84%) і вживає заходів, якщо вони трапилися або коли отримує конкретні запити про допомогу(63,16%).

Педагоги школи не відчувають тиску на себе як від колег так і від дирекції  закладу та батьків, у закладі освіти дотримуються права педагогів(100% опитаних педагогів).Керівництво школи поважає права батьків/рідних як учасників освітнього процесу(81,25%,100% відповіді  батьків здобувачів освіти  та вчителів).   

Вчителі ліцею у своїх відповідях зазначили, що вони беруть участь у розробці

• програмирозвиткусвоголіцею(73,68%); 

• процедуривнутрішньоїсистемизабезпеченняякостіосвіти закладу(63,16%); 

• річногоплануроботи(73,68%);

• освітньої(26,32%)  тавиховноїпрограми(57,89%).

 

Учні нашого ліцею активно долучаються до  планування(56,52%, 33,3%)(відповіді учнів 8та 4-тих класів) та  проведення різноманітних виховних заходів, які проводили під власну відповідальність – повну або часткову; класні керівники підтримують пропозиції учнів, дають поради, залучають дорослих до участі у виховних заходах класу(88,11%)(відповіді учнів 4-их класів). 

У ліцеї активно працює учнівське самоврядування. Керівництво ліцею і вчителі завжди зважають на рішення органів учнівського самоврядування та думку учнів(37,5% опитаних 10-тикласників). 

На думку учнів  10 класів, корисність учнівського самоврядування в тому, що воно: 

➢ ухвалюєпотрібніучнямрішення (22,5%); 

➢ відстоює інтереси учнівства на педагогічній раді та перед адміністрацією школи (22,5%);

➢ проводить цікаві пізнавальні і розважальні заходи (змагання, дебати, вечори) (40%);

➢ інформує учнів про способи та інструменти захисту своїх прав і свобод(10%);

➢ вживає заходів,щоб привернути увагу вчителів і батьків до проблем учнівської молоді(2,5%).

У  навчальному закладі проводяться вибори

• очільниківкласів/старости(21,74%);

• керівника  учнівської спільнотишколи(17,39%);

 Вибори проходять з повним дотриманням процедури (60,87% )(відповіді 8-ми класників). Вирішальним для школярів  при голосуванні є : 

• особисті якості кандидатів (ініціативність, наполегливість, відповідальність) (39,13%); 

• думкатоваришів/товаришок (47,83%);  

• програма (план) дій кандидата, його/їїзобов’язання (8,7%); 

• порадивчителів та іншихдорослих(21,74%); 

• «привабливістьобразу»(4,35%)

• відносини, у якихвониперебувають зкандидатом(17,39%);

• рекомендаціякласногокерівника(4,35%).  

Органи учнівського самоврядування щорічно

звітують на зборах(26,09%),

➢ звітує голова ради перед учнівськимпарламентом на зборахучнів (17,39%),

➢ звітує орган учнівськогосамоврядування на зборахшкільноїгромади (4,35%) (відповіді 8-ми класників).

Батьки школярів - активні учасники  виборів до органів громадського самоврядування закладу : брали участь у виборах

✓ до органу батьківського самоврядування класу(батьківського комітету)(75%);

✓ до органу батьківського самоврядування закладу освіти(6,25%).

Батьки школярів (75% опитаних), цікавляться діяльністю школи, слідкують за тим, щоб всі вибори були проведенівідповідно до норми Положення про вибори.

Батьківське самоврядування відстоює інтереси батьківської громади на педагогічній раді та перед адміністрацією школи, захищає права дітей у конфліктних ситуаціях, інформує батьків про можливості захисту своїх прав як учасників освітнього процесу (6,2%), організовує ряд заходів для привернення уваги вчителів і батьків до проблем дітей та родин(6,2%), проводить цікаві родинні, пізнавальні і розважальні заходи(18,75%), допомагає педагогам проводити загальношкільні урочистості(відповіді батьків).

Показник демократичності нижчий від очікуваного через те, що:

 

➢ молодшістаршокласники(4-тікласи) не знаютьправила, за якими у ліцеїорганізованоучнівськесамоврядування:так, на їх думку, самоврядуваннядіє для того,

▪ щоборганізовуватипозаурочні заходи, якізаплануваликласнийкерівник і дирекція(13,89%);

▪ щобкласнийкерівник знав, якповодять себе учнікласу та  щобучні брали участь у шкільнихпозаурочних заходах(5,56%).

➢ окремі батьки відзначили, що у навчальному закладі трапляються випадки не толерантного поводження, неповаги та приниження учнів  з боку педагогів (12,5% батьків).

➢ учнів 8-их класів  у своїх відповідях зазначили, що найбільший дискомфорт у закладі освіти їм створює необхідність вислуховувати докори вчителів перед усім класом(17,39%);

➢ частина   опитаних батьків учнів (12,5%)  не  бачать згуртованості  у розумінні спільної мети між учасниками освітнього процесу нашого ліцею;

➢ не всіучні не є активнимиучасникамишкільноїспільноти: 8,7% опитанихучнів 8-мих класівзазначили, щонамагаються не відвідуватизагальношкільнихвиховнихзаходів;

➢ значначастина (47,83%) учнів 8 класівзазначили, що  не маютьбажаннявисловлювативласнудумку,а 8,7% з нихбезперешкодновисловлюютьвласну думку щодоподійшкільногожиття та взаємостосунки з педагогами виключно у спілкуванні з друзями.

 

 

Ключове питання

Наскільки спільноти ЗЗСО відкриті для партнерства  (відкритий виховний простір)?

Теза

В Новокалинівському ліцеї  шкільна  спільнота не повністю відкрита для партнерства

Аргументи і факти

Відкритим для співпраці виховний  простір ліцею визнали:

▪ 1 учень4 класів(2,78%);

▪ 15 учнів 8 класів(65,22%);

▪ 1 учень10класів(2,5%);

▪ 3 батьків (18,75%)

▪ 12 вчителів

Школа  працює, на думку батьків та педагогів, як згуртована розумінням однієї мети спільнота(68,75% опитаних батьків,100% педагогів).

Керівництвонавчального закладу відкрите для спілкування: чуєучасниківосвітньогопроцесу, знаходить час для спілкування, відкритообговорюєпроблеми, підтримуєінновації( 100%),враховуєпропозиціїучасниківосвітньогопроцесу(94,74%)(відповідівчителів).

У  закладі освіти відсутні обман дітей і педагогів, неповага до учнів, приниження їх гідності(87,5% опитаних батьків),педагоги та адміністрація цікавляться думкою батьків, яку ті без побоювань можуть висловити, навіть якщо вона не співпадає з визначеною думкою працівників закладу (56,25%). 

Учніліцеюможутьвідкритовисловити свою думку на уроці та  на позаурочних заходах(47,5%), знаючищоїхвислухають та на їхню думку зважатимуть(опитаніучні 10 класів). Здобувачі освіти  навчального закладу стверджують, що у ліцеї зважають на їхню думку, вислуховують та підтримують  їх пропозиції (55,56%),учні можуть звернутися до своїх вчителів, коли відчувають труднощі (86,11%), вчителі з повагою ставляться до своїх вихованців, нікого не принижують, не ображають(97,22%)(відповіді  учнів 4-тих класів).Відкритовисловити свою думку про життякласу та школи, відносини з педагогами учніможуть:

➢ на учнівських зборах ( 33,33%; 30,43%; 42,5%  4,8,10класи);

➢ у розмові з класним керівником(61,11%;47,5% 4, 10, класи); 

➢ у дописі для шкільного сайту/блогу/учнівської газети або на форумі (13,89%; 2,5% 4,10 класи);

➢ на загальних зборах учнів школи(10%  10 класи);

➢ на засіданні учнівського самоврядування школи(8,78%8 класи).

Цьому сприяє і відкритість адміністрації у прийняті та оприлюдненні рішень, які стосуються навчального процесу:

• накази оприлюднюються на зборах спільноти закладу, батьківських та учнівських зборах(12,5%);

• щорічному звіті директора перед колективом закладу(43,75%);

• класні керівники повідомляють учням і батькам найважливіші новини  телефоном/через соціальні мережі(37,5%).

Педагоги підтримують (створюють можливості для реалізації) ініціативи учнів(в питанні благоустрою та навколишнього громадського простору)(39,21%; 55% відповіді учнів 8,10-их класів).

 

Батьки та вчителі спільно беруть участь урозробленні:

• правил поведінки учнів/батьків у закладі освіти (18,75%) (відповіді опитаних батьків учнів);

• стратегії/програми розвитку навчального закладу(84,21%;12,5%)(відповіді вчителів та опитаних батьків учнів);

• річного плану роботи школи(73,68%;6,25%відповіді вчителів, батьків);

• освітньої (26,32%)та виховної програми (57,89%)( відповіді вчителів);

• процедури внутрішньої системи забезпечення  якості освіти закладу(63,16% відповіді вчителів).

Опитані респонденти відзначили, що  у кожному класі   є батьки, які є  як активними учасникам  виховних справ, що відбуваються в закладі освіти(86,11% відповіді учнів 4 класів), вони також ініціюють окремі виховні справи, допомагають організаційно(12,5%), частково беруть на себе фінансування та матеріальне забезпечення закладу та  запланованих заходів(31,25%)(відповіді батьків).

Здобувачі освіти відмітили спільне планування виховних заходів та проектів на початку року чи семестру з класним керівником(33,33% опитаних учнів 4-их класів; 100% вчителів).

У нашому ліцеї панує повне порозуміння між батьками школярів та педагогічним колективом. Для цього в освітньому навчальному закладі класними керівниками практикуються  різні форми роботи: 

➢ батьківські збори  (84,21%);

➢ тренінги батьківської компетентності(42,11%); 

➢ індивідуальні зустрічі з батьками(94,74%);

➢ спілкування через засоби електронного зв’язку(5,26%);

➢ залучення батьків учнів свого класу до організації та супроводу туристичних поїздок, змагань (31,58%) - відповіді вчителів

Всі учасники освітнього процесу нашого закладу освіти   з розумінням ставляться до дітей з особливими потребами. Так, у своїх відповідях  респонденти зазначають, що до таких дітей  ставляться так само, як і до інших школярів(65% опитаних  учнів 10 класів), «із зацікавленням та бажанням спілкуватися»(10% опитаних 10-ти класників)

Навчальний заклад  співпрацює з активістами різних громадських організацій, волонтерами, Захисниками ЗСУ(67,5%;100%)(відповіді учнів 10-тих класів та вчителів).У шкільній спільноті відбуваються і зустрічі з здобувачами освіти інших навчальних закладів( 80,56%;32,5%) (відповіді  опитаних учнів4,10 -их класів).

Показник відкритості нижчий​ від очікуваного, на нашу думку, через:

➢ небажаннячастиниучніввисловлювати свою думку про подіїшкільногожиття, взаємостосунки з педагогами:можутьвідкритовисловити свою думку про життякласу та школи, відносини з педагогамивиключно у спілкуванні з друзями на перервах,у позаурочний час(16,67%;15%4,10  класи) ;

➢ низькоїактивностічастинибатьків у життішкільноїгромади:34,78% учнів 10 класівзазначили, щоїхнірідніберуть участь у життішкільноїгромадитільки «тоді,коли є на це час», половина опитанихбатьківзазначила, що вонине брали участі у розробленіні одного документу ліцею.

➢ порушенняздобувачамиосвіти правил поведінки: 

трапляється, хоча і «рідко», обман (дітей іпедагогів)  (12,5% відповіді батьків).

 

 

 

 

 

 

Висновки

Завдання сучасної школи не просто дати учневі багаж знань, умінь і навичок, а й зробити його компетентним, тобто здатним самостійно здобувати і використовувати знання в різних життєвих ситуаціях,готовим брати на себе відповідальність, бути активним у суспільному житті.

Освітній простір – це соціально-культурні норми та взаємовідносини, в які залучена дитина, встановлені й дотримувані виховниками правила поведінки, від яких значною мірою залежить розвиток дитини як особистості. Саме від правил, за якими живе школа, від взаємовідносин, що складаються між учасниками навчально-виховного процесу, залежить якість виховного простору школи.Вся діяльність Новокалинівськоголіцею спрямована на реалізацію стратегічних державних завдань реформування змісту освіти, зокрема, на: «створення умов для розвитку й самореалізації кожної особистості як громадянина України, формування покоління, здатного навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства» (Національна доктрина розвитку освіти).

Головна мета виховного процесу в Новокалинівському ліцеї – виховання і розвиток духовно багатої, життєлюбної, талановитої особистості, готової до творчої діяльності, моральної поведінки.Вчителі прагнуть розвивати в дитині індивідуальне, самобутнє, спираючись на її природу, а також прикладають всіх зусиль, щоб не втратити здібностей дитини. Цьому сприяє демократизація всього освітнього процесу, яка пронизує усі сфери шкільного життя. У навчальному закладі створено всі умови, щоб кожна дитина змогла знайти справу до душі, розкрити та реалізувати свої потенційні можливості.

        У своїй роботі ми створюємо умови для підтримки життєдіяльності системи виховання, цілісності виховного процесу в школі, систематично проводиться контроль усіх ланок виховного процесу залежно від посадових обов’язків, здійснюється методична робота з класними керівникамита координується взаємодія школи, сім’ї, громадськості. Досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі. Сюди входять: гурткова робота та робота за інтересами, вивчення умов життя учнів, визначення кола спілкування учня в школі та поза нею, взаємини з батьками, проведення виховних бесід, годин спілкування та інших виховних заходів тощо. Система виховної роботи ліцею спрямована на те, щоб допомогти дитині визначитися не лише ким бути, а головне – як жити, як влаштовувати свій індивідуальний спосіб життя, вибрати режим інтелектуального, емоційного навантаження. Саме це сприяє виробленню в учнів почуття господаря своєї школи, виробляє вміння співпрацювати на принципах партнерства, демократизму. Успіх виховного процесу залежить від відносин між учасниками освітнього процесу, які мають розвиватися на основі співробітництва і ділового партнерства.

23.04.2024в ліцеї було проведено моніторингове дослідження, якемалонаметівизначитиякістьвиховногопростору,системунормівзаємовідносинміжучасникамиосвітньогопроцесутавиявитипроблемивиховногопростору,попередитиможливіконфлікти,запобігти негативним явищам і тенденціям. 

Проаналізувавши результати електронного анкетування, можемо визначити, що у  ліцеї сформовані безпечний,  патріотичний простір, частково сформовані: простір сповнений довіри, відкритий, демократичний, не сформовано культуротворчийосвітній простір. Сформованості освітніх середовищ сприяютьтематичні бесіди, перегляди фільмів, відвідування закладів та місць історичного значення, заходи сплановані учнівським самоврядуванням, ініціативність батьківських комітетів, залучення громадських організацій, співпраця з волонтерами.Більшість учасників освітнього процесу можуть вільно висловлювати свою думку. Підтримується ініціатива учнівства, педагогів, учнів.

Аналіз звіту моніторингового дослідженнябудекориснимдляметодичноїслужби,педагогічногоколективушколи,батьківта вихованців.

Врахування результатів моніторингу якості виховного просторудопоможеворганізаціїпревентивноїроботившколі,плануваннівиховнихсправзгіднозочікуваннямспільноти,налагодженнютіснішоїспівпраціміжметодичноюслужбоюмістаталіцею,організаціївзаємодіїміжвсімаучасникамивиховногопроцесу.

 

 

Рекомендації

Враховуючи результати проведеного моніторингового дослідження якості освітніх середовищ рекомендуємо:

Відділу освіти територіальної громади

• сприяти фінансуванню в навчальному закладі роботи гуртків за бажаннями учнів;

• передбачити закупівлю нового сучасного обладнання для шкільної їдальні;

Адміністрації навчального закладу

• зробити глибокий аналіз звіту про результати  опитування на засіданні педагогічної ради (підсумкова педагогічна рада  2023 /2024 н.р.). 

• визначити та затвердити заходи для усунення усіх зауваг респондентів та доповнити ними стратегію розвитку закладу 

• внести до річного плану школина 2024-2025 навчальнийрікдослідженнястануякостіосвітньоговиховногосередовища

Заступнику директора з навчально-виховноїроботи

Педагогічним працівникам 

• Урізноманітнити форми та методи проведення навчальних занять та позаурочних заходів(постійно) 

• Інформувати учнів про критерії оцінювання з кожної навчальної діяльності (постійно) 

 

 

 

 

Класнимкерівникам

• описувати та узагальнювати матеріали про діяльність класу для інформування усіх учасників освітнього процесу та громадськості через інформаційні ресурси у мережі Інтернет (постійно) 

• налагодити канали зв’язку із батьками учнів та систематично інформувати їх про плани освітніх та позаурочних заходів, досягнення класу (постійно)

• повторно ознайомити батьків з загальними критеріями оцінювання учнів на найближчих батьківських зборах (до 30 травня 2024 р.)

• провести опитування батьків та учнів з метою ефективного планування виховної  роботи на наступний навчальний рік та активного залучення батьківства до його організації та проведення 

• Залучати батьків до тренінгів  з метою об’єднання шкільної спільноти:«Батьківські контролі для захисту дитини від онлайнризиків»;«Допомогти дітям зростати»;«Онлайн портал на підтримку плекання психологічної стійкості».

Практичному психологу

• продовжувати роз’яснювальну роботу для учнівства щодо булінгу, знущань, шкідливих звичок, лихослів’я, вандалізму(постійно)

• підготувати інформацію та виступити на батьківських зборах у всіх класах про міжособистісні стосунки в класному колективі, обов’язки школярів та батьків (вересень 2024 р.) 

• провести тренінгдляпедагогічнихпрацівниківшколи на тему: «Дотримання прав людини та повага до людськоїгідності - основа демократичногомислення» 

Педагогу організатору

• організувавати звітні збори учнівського самоврядування, проаналізувати роботу за 2023-2024 навчальний рік та окреслити плани на наступний рік.

• описувати та узагальнювати матеріали про роботу учнівства, для інформування усіх учасників освітнього процесу та громадськості через інформаційні ресурси у мережі Інтернет (постійно) 

• розробити проекти:

«Світ моїх захоплень» (Розвиток творчих здібностей, формування навичок)

«Моя перша професія» за участі лідерів самоврядування ТГ)

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень