A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Ліцей м. Новий Калинів Новокалинівської міської ради
Самбірського району Львівської області

ЯК УЧИТЕЛЮ ДОПОМОГТИ ВИРІШИТИ СИТУАЦІЮ БУЛІНГУ

Дата: 10.10.2023 11:41
Кількість переглядів: 12

ЯК УЧИТЕЛЮ ДОПОМОГТИ ВИРІШИТИ СИТУАЦІЮ БУЛІНГУ

Насамперед, варто пам’ятати, що булінг не виникає раптово, а є результатом нерозв’язаного вчасно конфлікту. Тож потрібно уважно спостерігати за тим, що відбувається в класі, відслідковувати ознаки конфліктних ситуацій та своєчасно допомагати вирішенню суперечок.

Конфлікти бувають:

  • хронічний. Саме він може переростати в булінг. Адже, якщо конфлікт затягується, діти починають сприймати його як варіант норми. Допомога дорослого тут украй важлива, оскільки він може подивитися на ситуацію зовні й допомогти знайти рішення. Інна застерігає, що дорослий, який входить у конфлікт, має бути неупередженим і мати за мету допомогти, а не насварити чи призначити винного. Саме така позиція навчить дітей шукати шляхи порозуміння надалі.
  • такий, що назріває. Як і в попередньому випадку, потрібно пам’ятати, що звинувачення з боку дорослого лише піділлє олії до вогню. І якщо коллектив  когось витісняє (байдуже, чи то об’єкт булінгу, чи призначеного винного), він не стане здоровим і не зможе побудувати поважливі взаємини. Адже кожен його учасник буде розуміти, щоможе стати наступним, якщо складуться певні обставини.
  • той, що вже відбувся. Завдання дорослого – допомогти всім учасникам (у тому числі й собі) вийти з конфлікту так, щоби лишитися в добрих стосунках. Тобтовінмусить бути не суддею, а медіаторомконфлікту.

Під час медіаціїконфліктувчительмає:

  • Виділити час і місцедлябесіди. Цеможе бути класна година, перерваміж уроками чиспеціальнопризначений час післяуроків. Психологинярадитьвстановлюватичасовімежі та дотримуватисятаймінгу – ценавчитьдітейорганізованості та поваги до особистихкордонів.

Якщоконфлікт – складний та вирішитийого за визначений час не вдалося, вартодомовитися про наступнузустріч, а не подовжуватипопередню. Порушеннячасовихдомовленостей, вважаєІннаЖмайло, – цепорушенняособистого простору. Тобто, якщови не дотримуєтесядомовленостей у таких, здавалося б, дрібницях, витранслюєтедітямспотворенесприйняття методики вирішенняконфлікту.

  • Датиможливістьвисловитисявсім. Учитель маєвислухативсіх, у тому числі й тих, хто не берутьактивноїучасті в конфлікті, а мовчкиспостерігають. Для мирного вирішенняконфліктуефективновивести на розмовунавіть тих, хтовідмовляютьсявисловлюватися з різних причин. Окрімрозуміннябільш-меншреальноїкартини, дорослий так навчаєдітейаргументованодисткутувати, активного слухати та домовлятися.
  • Не займатижодноїпозиції. Учитель – не учасникконфлікту, а медіаторпереговорів.
  • Не шукативинних, не звинувачувати. Часто простішепризначити винного, ніждійти до сутіконфлікту. Протетакапозиція – недалекоглядна, бопризводить до дестабілізаціївзаємин у класі на майбутнє.Тожзавданнядорослого – перевести діалог у продуктивний, якомогабеземоційнішийнапрям. Цьомусприятиме переформатуваннярозмови у “Я–речення”, якісуттєвопом’якшатьнапруження. Мається на увазі, щовчительмаєпопроситиучасниківговоритивиключнопро себе: до прикладу, не “він мене вдарив”, а “менібулоболяче й неприємновід удару”.
  • Знайтивихід. Проводитизустрічі та розмови треба аж до того моменту, коли учасникизнайдутьвихід, якийвлаштуєвсіх.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень